Нардному Демонично Къщé

Ах, НДК, мое мило чадо, колко великолепно се издигаш над дръвчетата в едноименната градинка. Толкова великолепно, че за малко да се пребия на няколко пъти по пътя, за да те видя от по-близо, така де, не можех да откъсна взора си от нежната ти осанка, от стройната ти фигура, която ми напомня на пет експлодирали слона, преяли с кроасани. Това би обяснило и защо по пътя е така хлъзгаво, а може би и защо на онзи паметник му викат петохуйник.
Приближих се, все пак. От толкова близо образът се промени. Вече нямаше вид на малък хаос, предизвикан от неочакваната, бомбастична кончина на едри животинки. Не, това нещо, което се издигаше пред изплашения ми поглед не можеше да е резултат от естествено явление. В тежките черти и още по-тежките орнаменти се криеше нещо неестествено, нещо отвъд този свят; древно зло леко спеше пред портите на тоя храм, който хората бяха нарекли Дворец на Културата. Невероятна ирония са имали тия, що са го строили, защото не може все някой да не е осъзнавал какво върши. Виждам сега следите на злото, дълбоко запечатани в тая титанична конструкция. Мрачното око на безмилостното време ме гледаше отвътре, сякаш искаше да ми каже нещо. Зачудих се. Да бягам ли искаше или да ме привлече навътре, за да ме схруска на една глътка, а после изплюе като найлонова торба, да се порея из небето, докато не се разложа и нищо не остане от мен.
Пристъпих вътре. Вратите нежно ме побутнаха навътре, а у мен остана неприятното усещане за безизходица. Не, няма да стоя и секунда повече вътре.
Излязох, поех дълбоко въздух и реших, че повече кракът ми няма да стъпи вътре, по-добре да отида на църква…

Следва Продължение…

Leave a Reply

